Generic Generic file icon PDF PDF file icon TXT Text file icon DOC Document file icon XLS Spreadsheet file icon ZIP Compressed archive icon JPG Image file icon MOV Video file icon PSD Photoshop file icon Add Add button Move Move button Expand Expand button Collapse Collapse button Edit Edit button Settings Icon for settings button Duplicate Icon for duplicate button Copy to Clipboard Icon for copy to clipboard button Delete Icon for delete button Zoom Icon for zoom button Search Icon for search button Item is published Icon for published items (navigation or download) Item is not published Icon for unpublished items (navigation or download) Timed Publishing Icon Item has a publication timer Page is displayed in navigation Icon for displayed elements (navigation, downloads) Page is not displayed in navigation Icon for elements not shown in navigation System Crawler Icon New below Ichon for adding an item below the current one Disconnect icon for disconnect button Play Icon to trigger play function Grid Icon for grid display Calendar Icon for calendar button Time Icon for time button Icon for elements not shown in navigation Icon for unpublished items (navigation or download) Link Icon for Link Navigation Language Icon indicating language change in navigation Logout Topbar logout icon Preview Topbar preview icon Navigation Topbar navigation edit icon Navigation Topbar cinema booking icon Administration Topbar administration icon Website Topbar website icon Account Topbar account icon Back form preview Topbar back from preview icon Add page Topbar add page icon Remove Image chooser delete icon Edit page Topbar edit current page icon Admin back Admin back to overwiew icon Arrow back Arrow next Flex 1/4 Flex 1/3 Flex 1/2 Flex 2/3 Flex 3/4 Flex 1/1 Flex 1/1 Flex 1/1 Flex 1/1 Babygalerie Icon Aerzteverzeichnis Icon Gastronomie Icon Diakonie Event Icon Diakonie Event Normal Icon Diakonie Event Ticker Icon Diakonie Event List Icon Diakonie Event Detail Icon Diakonie Kader Icon Diakonie Kader Normal Icon Diakonie Kader Ticker Icon Diakonie Kader List Icon Diakonie Kader Detail Icon Diakonie Literature Icon Diakonie Literature Normal Icon Diakonie Literature Ticker Icon Diakonie Literature List Icon Diakonie Literature Filter Icon Diakonie Kader Detail Icon Diakonie News Icon Diakonie News Normal Icon Diakonie News Ticker Icon Diakonie News List Icon Diakonie News Detail Icon Close Icon Ärzteverzeichnis Normal Icon Ärzteverzeichnis Ticker Icon Ärzteverzeichnis List Icon Ärzteverzeichnis Filter Icon Ärzteverzeichnis Detail Icon Gallery Icon Graphic Icon Text Plugin Icon Image Plugin Icon Image Multiple Plugin Icon Image Upload Plugin Icon Line Plugin Icon Link Plugin Icon Form Plugin Icon News Plugin Icon Slideshow Plugin Icon Team Plugin Icon Video Plugin Icon Image 360 Plugin Icon Shop Cart Plugin Icon Shop Catalog Plugin Icon Shop Catalog Detail Plugin Icon Cinema Plugin Icon Embed Plugin Icon Collection Plugin Icon Library Plugin Icon Column Plugin Icon Spacer Plugin Icon Audio Plugin Icon Anchor Plugin Icon Event C/C Icon Team C/C Icon Fahrzeuge C/C Icon
Institut Neumünster

Orientierung an einem ganzheitlichen Menschenbild

Das Institut Neumünster engagiert sich für eine hohe Lebensqualität im (hohen) Alter, indem sie mit und für ältere Menschen arbeiten und die aktuellen und zukünftigen gesellschaftlichen Chancen und Herausforderungen berücksichtigen.

Das Insitut Neumünster berät, entwickelt und bildet in den vier Fachbereichen Ethik & Lebensfragen, Wohnen & Lebensraum, Gesundheit & Lebensbegleitung und Spiritualität & Lebenssinn.

Sie arbeiten dabei wo immer sinnvoll und möglich:

• praxisbezogen: Unsere Dienstleistungen entstehen aus der Praxis und für die Praxis. Das Institut Neumünster ist Teil einer grösseren Stiftung, die in Zürich und Zollikerberg über zwei Alterszentren und ein Akutspital verfügt. Wir kennen die aktuellen Bedürfnisse und Entwicklungen und bauen Brücken zwischen Wissenschaft und Praxis.
  • partizipativ: Wir betrachten die Betroffenen als die wahren Experten ihrer Bedürfnisse und sind überzeugt, dass ihre Mitwirkung wesentlich zur Akzeptanz und zum Erfolg eines Konzept, eines Leitbilds oder einer Massnahme beiträgt.
  • nachhaltig: Bei unseren Beratungen, Entwicklungen und Weiterbildungen legen wir grossen Wert auf eine nachhaltige Umsetzung. Wir sind überzeugt, dass die methodisch klug strukturierte Auseinandersetzung mit einem Thema eine langfristige Wirkung zeigt.